Shockwavetherapie in Ermelo-West

Shockwavetherapie is zeer geschikt voor de behandeling van onder meer chronische peesontstekingen, zoals:

• hielspoor
  • tennis- of golfarm
  • achillespeesonstekingen
  • kniepeesontstekingen (jumper’s knee)
  • shinsplints
  • schouderpeesontstekingen
  • langdurige, niet afnemende spierklachten
Vragen over onze therapie of een afspraak maken?

Vooruit met geluid

Shockwavetherapie is ook geschikt voor de behandeling van chronische slijmbeursontstekingen in de schouder of heup.

Met shockwavetherapie worden geluidsimpulsen met een 'pistool’ direct gericht op de plek waar de klachten zich uiten. De geluidsimpulsen prikkelen het aangedane weefsel en zetten een versnelde genezingsreactie in gang. Bij shockwavetherapie zijn gemiddeld 4 tot 8 behandelingen voldoende omdat dit een zeer effectieve methode is.

Aangezien deze behandeling slechts een klein deel uitmaakt van de totale behandeling (mobilisaties, oefentherapie, massage en adviezen), valt deze behandeling bij ons onder fysiotherapie en rekenen wij hiervoor geen extra kosten.

Intensieve therapie

Shockwave therapie is een krachtige behandelmethode. Het voordeel hiervan is dat u snel resultaat zult zien.

Dynamische behandeling

De intensiteit van de shockwavepulsen wordt aangepast aan hoe intens u de behandeling ervaart. Meestal beginnen we vrij laag en voeren we de intensiteit op als de eerste gevoeligheid wegtrekt. De pijn na de behandeling verschilt van persoon tot persoon.

Effectieve therapievorm

Het pijnlijke gevoel kan weg zijn op het moment dat de behandeling stopt. Dit verschilt echter per persoon. U kunt nog enkele uren tot dagen na de shockwavebehandeling een wat zeurderige napijn ervaren.