Fysiotherapie in onze praktijk in Ermelo

Wij luisteren altijd naar de reden van uw komst en uw wensen tot verbetering. De fysiotherapeut kijkt samen met u naar uw lichamelijke situatie en uw mogelijkheden. Met haar adviezen, behandeling en oefeningen zorgt zij ervoor dat u weer beter kunt bewegen.

We helpen u bij deze klachten:

• pijn
  • afname van functioneren op werk of thuis
  • na een operatie of behandeling in het ziekenhuis
  • spannings- of stressklachten in combinatie met lichamelijke klachten
  • aanhoudende of chronische peesklachten

Therapeutische handgrepen

De bekendste vorm van behandeling is massage. Daarbij zetten we gewrichten met de hand in beweging, ook wel mobilisaties of manipulaties genoemd. Hierbij wordt door verschillende handgrepen een therapeutisch doel bereikt. Dat doel kan pijnvermindering zijn, maar ook spierontspanning, verbetering van de doorbloeding of bevordering van het weefsel tot herstel.

Zelf aan herstel werken

Weten wat u heeft, hoe het lijf werkt en ook hoe pijn in elkaar steekt, helpt u om te leren gaan met uw aandoening.

Het zelf oefenen en opbouwen van functie en kracht helpt bij het bereiken van verschillende doelen. Denk aan het versterken van spieren, het beweeglijk maken van gewrichten en het verbeteren van de algehele conditie. Daarbij is het vaak belangrijk om oude, slechte gewoonten af te leren en nieuwe eigen te maken.

Toegepaste behandelmethoden

Onze fysiotherapeuten Toby en Helena weten welke therapie het beste is voor u. Het kan dan ook gebeuren dat een therapie wordt voorgesteld die u misschien niet had verwacht. Wij bespreken graag de mogelijkheden die we u kunnen bieden.

Oefeningen

Tijdens de behandeling kunt u in onze mooie trainingsruimte gebruikmaken van moderne machines om spiergroepen die dat nodig hebben te trainen. Uw trainingshistorie en het gebruikte gewicht, plus bijbehorende weerstand worden opgeslagen op een chipkaart.
Deze gegevens worden bij een volgend bezoek direct ingesteld naar maat en de juiste trainingsbelasting. Daarnaast is er een oefenruimte met divers klein materiaal, een wandrek, trampoline en onder meer een Wii Fit voor verschillende workouts en balansoefeningen.

Voor mensen met COPD en Oncologische aandoeningen bieden wij speciale trainingen aan. Vraag hiernaar bij uw fysiotherapeut.

MAAK EEN AFSPRAAK BIJ FYSIOTHERAPIE ERMELO-WEST